Digital Signage Software to systemy do zarządzania treścią multimedialną. Służą one do odtwarzania treści oraz do administrowania informacjami, które są wyświetlane na monitorach LED, takich jak na przykład ekrany zamontowane w autobusach czy w kioskach multimedialnych.

Oprogramowanie Digital Signage umożliwia wyświetlanie treści multimedialnych, przykładowo: reklamy, oferty, spoty, klipy, prezentacje multimedialne, czy formaty typu: pogoda, newsy, informacje pobierane z internetowej bazy danych.


ZARZĄDZANIE SIECIĄ DIGITAL SIGNAGE

Dzięki oprogramowaniu możliwa jest dowolna konfiguracja wyświetlanego obrazu czy innych informacji. System pozwala między innymi na zmianę kolejności odtwarzania materiałów multimedialnych czy zarządzanie pozycją wyświetlanej treści na monitorach LED.

Siecią można sterować z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu. Oprogramowanie ma nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o liczbę podpiętych do sieci ekranów – może ich być kilkadziesiąt, a nawet kilkaset.

Obrazy wyświetlane na ekranach są od siebie niezależne, ponieważ software umożliwia dowolnie zarządzać treścią. Dzięki temu dana playlista jest odtwarzana na wszystkich monitorach podpiętych do sieci lub na kilku, w zależności od potrzeb.


WYŚWIETLANIE OBRAZU NA EKRANACH LED

System pozwala także na dowolne zarządzanie treścią nie tylko w obrębie sieci, ale także na samym ekranie. Monitor może zostać podzielony na kilka niezależnych od siebie stref, na których zostanie odtworzona dowolna playlista.


ARCHITEKTURA SIECI DIGITAL SIGNAGE

Sieć Digital Signage tworzy:

  • Wyświetlacz – np. jako ekran LED.
  • Player – urządzenie, które posiada zainstalowany software dostosowany do wyświetlania obrazu przez 24 godziny na dobę.
  • Serwer – który dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu wysyła do playerów materiały, przeznaczone do wyświetlenia.
  • Oprogramowanie do zarządzania treścią – software przeznaczony do zarządzania multimediami oraz tworzenia playlist.

STATYSTYKI I RAPORTOWANIE W DIGITAL SIGNAGE

System pozwala także monitorować statystyki. Dzięki raportowaniu takich informacji, możliwe jest sprawdzenie aktualnego obciążenia ekranów oraz status działania. W raporcie mogą znaleźć się ponadto informacje na temat liczby wyświetleń danego materiału (np. reklamy) czy łączny czas wyświetlania – z uwzględnieniem godzin, dni, tygodni, miesięcy.